Ach ten cellulit..

Prawie każdy kobieta chyba z tym walczy. Ciężko się go pozbyć, zagnieździł się w naszym ciele i nie chce odejść. Tak tak, cellulit to wróg, więc zacznijmy walkę, ale najpierw go poznajmy.

Co to jest cellulit?:

Cellulit jest przypadłością typowo kobiecą polegającą na nierównomiernym rozmieszczeniu tkanki tłuszczowej, wody i produktów przemiany materii. W ten sposób powstaje obrzęk, zakłócający funkcjonowanie sąsiednich tkanek łącznych w tym cyrkulacji krwi i limfy. Niestety proces ten stopniowo się pogłębia. Skóra staje się nierówna i gąbczasta. Pojawia się mnóstwo grudek i zagłębień.
http://micelife.republika.pl/cellulit.htm

Dlaczego powstaje? Co go powoduje?:

  • siedzący tryb życia,
  • objadanie się słodyczami (tutaj również nadwaga),
  • zbyt gorące kąpiele,
  • stresy,
  • przepracowanie,
  • nadmierne spożywanie węglowodanów, soli oraz żywności wysoko przetworzonej (zawierającej konserwanty i syntetyczne barwniki),
  • zaburzenia hormonalne związane z okresem dojrzewania,
  • ciążą,
  • przyjmowanie pigułek antykoncepcyjnych.

Gdzie powstaje tzw. „pomarańczowa skórka”?:

Uda, pośladki i brzuch rzadziej kark i przedramiona.

Niestety jest to defekt, którego pozbycie się wymaga wiele wysiłku, wyrzeczeń i czasu. Więc jak z nim walczyć?:

· należy zwiększyć aktywność fizyczną,
· należy prawidłowo się odżywiać,
· powinno się stosować odpowiednie zabiegi przede wszystkim w domu,
· należy zmienić niektóre nawyki.

DIETA

Dzienne zapotrzebowanie energetyczne kobiety wynosi około 1600 kcal, ale u osób aktywnych fizycznie zwiększa się ono około 500-1000 kcal w zależności od rodzaju i czasu trwania aktywności.

Zalecenia dotyczące jedzenia, które pomogą zredukować cellulit:

1. Nie jedzcie tłusto (zamiast tłuszczy zwierzęcych np. ole roślinny, a najlepiej oliwa z oliwek).

2. Unikajcie smażenia, potrawy gotujcie lub pieczcie jak najczęściej.

3. Nie jedzcie lub jedzcie jak najmniej produktów wysoko przetworzonych (dostarczają one
tylko ogromną ilość zbędnych kcal, to jeszcze zawierają konserwanty, syntetyczne barwniki i
aromaty, które wręcz uwielbiają odkładać się w naszych tkankach).

4. Należy ograniczyć spożywanie niektórych owoców, gdyż zawierają dużo cukrów. Zdrowsze są warzywa, zawierają dużo witamin w tym tak potrzebne nam antyutleniacze A i C oraz błonnik.

5. Powinno się jeść kiełki soi, rzodkiewki, słonecznika, gdyż zawierają dużo witamin i
łatwo przyswajalnego białka.

6. Należy ograniczyć spożywanie mięsa wołowego i wieprzowego, a zacząć jeść więcej ryb.

7. Jedzcie więcej węglowodanów złożonych i nieprzetworzonych np.: brązowy ryż, kaszę
jęczmienną i gryczaną.

8. Zredukujcie do minimum cukier i sól. Sól zatrzymuje wodę, cukier dostarcza pustych kcal.

9. Pijcie dużo wody, co najmniej 1,5l wody mineralnej dzienne. Najlepiej pić często małymi
łykami.

10. Ograniczcie picie kawy i alkoholu, a jeśli ktoś pali, to powinien również porzucić ten
nałóg.

11. Jedzcie częściej lecz mniej i wstawajcie od stołu z uczuciem lekkiego niedosytu.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Żeby cellulit usunąć, lub przynajmniej złagodzić należy wybrać aktywność fizyczną, która raczej usprawni układ krążenia i pobudzi cyrkulację limfy niż taką, która pozwoli nam zyskać na sile.

Najskuteczniejszym rodzajem ruchu w walce z cellulitem jest:

pływanie i wszelka aktywność fizyczna odbywająca się w wodzie
Sam ruch pobudza krążenie, a woda dodatkowo działa jak masaż i chłodzi, co ma spore znaczenia, bo skórka pomarańczowa „nie lubi” zimna.

bieganie

jazda na rowerze

szybkie marsze

taniec, im bardziej żywiołowy tym lepiej

stretching

joga

ZABIEGI W DOMU

Podstawą pielęgnacji powinien być oczyszczający peeling. Pozwala on wygładzić naskórek i przygotować ciało na przyjęcie kosmetyków antycellulitowych.

Następnie należy położyć krem antycellulitowy. Aby były efekty powinno się go stosować 2 razy dziennie, rano i wieczorem. Technicznie po miesiącu powinno się już widzieć bardzo dużą poprawę. JA np. używam serum intensywnie wyszczuplające i ujędrniające antycellulit z Eveline.

Między innymi na tej stronie możecie przeczytać o różnych zabiegach i zobaczyć jak powinno się wykonywać masaż antycellulitowy.

NAWYKI

Nawyki, które należy zmienić to np. jak już zostało wspomniane wcześniej, używać mniej soli do potraw lub całkowicie zamiast soli stosować różne przyprawy. Należy również pić mniej alkoholu, choć lampka wina co drugi dzień nie powinna zaszkodzić.:)
No ale przede wszystkim należy zmienić nawyki żywieniowe, które są chyba najtrudniejsze w zmianie, na przykład dla mnie.:)

Jak wszędzie w walce z cellulitem ważna jest systematyczność. Bez systematyczności nie ma efektów. Niestety, to jest ta brutalna prawda.

Jeśli macie jakieś fajne sposoby w walce z cellulitem, to proszę podzielcie się nimi w komentarzach.
Zapraszam was do zapisywania bloga w kanałach RSS. Jak również do komentowania:).

Zobacz również:

Written By
More from Magdalena

Wesołych Świąt !!!

(autor: http://www.flickr.com/photos/allhertears/4166049942/)Z okazji Świąt Bożego Narodzeniachciałam Wam życzyćduużo zdrowia i spełnienia marzeń,samych...
Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.