Dieta 1000 kalorii

No i przyszedł czas na opisanie jednej z podstawowych diet. A mianowicie DIETĘ 1000 KCAL.:)

Dieta ta została opracowana przez instytut Żywności i Żywienia.

Niestety każda dieta łączy się z pewnym wyrzeczeniem dla organizmu, gdyż zakłada dostarczanie mniejszej ilości pokarmów, niż zazwyczaj i prowadzi do zużywania zapasów tłuszczu. Warto odchudzać się rozważnie, aby zachować zdrowie i siły witalne. Jednym z najzdrowszych typów diety jest dieta 1000 kalorii, która zakłada zmniejszenie o około 2/3 dziennej dawki kalorii.
Teoretycznie można przy niej schudnąć od 6 – 8 kg w miesiąc.

Do normalnego funkcjonowania organizm dorosłego człowieka potrzebuje dziennie od 2500-3000 kalorii. Gdy zmniejszymy tę ilość do 1000 kcal, nasz organizm zacznie zużywać zmagazynowany tłuszcz, a my będziemy tracić na wadze. Ważną zasadą, jakiej powinniśmy się trzymać podczas stosowania tej diety jest dostarczanie organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, a więc białka, tłuszczów, węglowodanów, witamin i mikroelementów. Należy jeść zwłaszcza warzywa, owoce, ryby i drób, a wszystko w odpowiednich ilościach no i w granicach 1000 kcal dziennie. Istotne jest również, abyśmy wypijały około 3 litrów wody, gdyż woda przyspieszy trawienie i wypełni żołądek, przez co zmniejszy się uczucie głodu.

Bardzo ważną zasadą , którą należy stosować przy tej diecie, jest podział spożywanego dziennie jedzenia na 5 posiłków, podczas których dostarczymy organizmowi odpowiednią dawkę kalorii:

  • Śniadanie – 250 kcal
  • II śniadanie – 100 kcal
  • Obiad – 350 kcal
  • Podwieczorek – 100 kcal
  • Kolacja – 200 kcal

Powinniśmy przestrzegać tych pięciu posiłków i nie zastępować ich dwoma, podczas których zjemy obficie. Metabolizm musi być systematycznie pobudzany do pracy. Przerwy między posiłkami powinny wynosić od 3 do 4 godzin. W czasie przerw nie należy nic podjadać.:)

Podczas stosowania tej diety liczy się systematyczność i konsekwencja, gdyż tylko wtedy uzyskamy zadowalające rezultaty. Nie możemy również zapominać o ruchu no i trzeba zrezygnować ze słodyczy. Już w pierwszym tygodniu powinniśmy stracić na wadze 1-2 kg na skutek ubytku wody w organizmie. W kolejnych tygodniach organizm nasz zacznie spalać zmagazynowany tłuszcz.

Dietę możne stosować każdy przez miesiąc, dłuższe stosowanie wymaga jednak konsultacji z lekarzem. Po miesiącu należy przejść na dietę 1200 kcal i kolejno 1500 kcal. Wówczas uda się uniknąć efektu jo-jo.

Pamiętajmy! Trzeba dokładnie odmierzać porcje i liczyć kalorie (po prawo w przydatnych linkach zamieściłam tabelę kalorii), gdyż to jest podstawą tej diety.

Życzę powodzenia w dążeniu do zamierzonego celu !! 😀

Tags from the story
, , ,
Written By
More from Magdalena

Szpagat – zestaw ćwiczeń

Szukając inspiracji w internecie, trafiłam na to zdjęcie i musiałam je Wam...
Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.