Dobra woda zdrowia doda

(autor: http://www.flickr.com/photos/36516138@N05/4604975644/)

Woda mineralna to woda zawierająca jony soli mineralnych oraz rozpuszczone gazy pochodzenia naturalnego takie jak dwutlenek węgla i siarkowodór.

Woda pitna, którą kupujemy w naszych sklepach zawiera natomiast minerały pozyskane ze skał, z którymi miała kontakt. Najlepsza jest taka, która zawiera co najmniej 50 mg magnezu i ponad 150 mg wapnia, z proporcjonalnie dwukrotnie większą ilością wapnia.

Statystycznie wodę mineralną w Belgii wypija się przeciętnie około 112 litrów rocznie, w Szwajcarii 88, we Francji 82, a w Polsce około 30 litrów. Taka mała liczba litrów wody wypijanych przez przeciętnego polaka wynikać może z tego, że mamy jeszcze małą wiedzę na temat pozytywnego wpływu jej na organizm człowieka.

Powinno się dnia pić około dwóch litrów płynów, w tym co najmniej połowę powinna zajmować woda mineralna.

Kobiety (szczególnie te odchudzające się lub karmiące piersią) powinny wypijać zdecydowanie większą ilość wody niż mężczyźni.

Ilość spożywanych płynów dobrze jest uzależniać od pewnych czynników zewnętrznych takich jak: temperatura otoczenia, intensywność ruchowa, wiek i stan zdrowia, liczba i jakość posiłków. I tak np. podczas upalnych, letnich dni albo uprawiając sport powinniśmy wypijać około trzech litrów wody dziennie.

Wody mineralne w zależności od ilości mikroelementów zawartych w 1 litrze dzielą się na:
  • Wysokozmineralizowane, które w swym składzie zawierają około 15 procent składników mineralnych. Na rynku detalicznym zalicza się do nich np. Kryniczanka, Muszynianka, Buskowianka.
  • Średniozmineralizowane, posiadające do 10 procent składników mineralnych (np. Nałęczowianka, Cisowianka)
  • Niskozmineralizowane, w których znajduje się jedynie do 5 procent składników mineralnych (w tej grupie najpopularniejszy jest Żywiec Zdrój).

Jeśli często sięgamy po wodę mineralną – najlepszymi i godnymi polecenia będą dla nas wody nisko i średniozmineralizowane. Charakteryzują się one bowiem małą zawartością sodu i można je pić generalnie bez ograniczeń.

Wody wysokozmineralizowane nie powinny być spożywane przez osoby z nadciśnieniem tętniczym lub uszkodzonymi nerkami. Zbyt duża ilość niektórych minerałów, w niebezpieczny sposób gromadząc się w wątrobie lub nerkach, w rezultacie może nawet doprowadzić do rozwoju niektórych chorób.

Istnieje jeszcze jeden rodzaj wód mineralnych, zawierających mikroelementy w ilościach zdolnych wpłynąć na fizjologię naszego organizmu. Do tej grupy należą wody lecznicze, takie jak na przykład: Słotwinka, Zuber czy Jan. Jeśli jednak zamierzamy pić tego typu wody w większych ilościach – powinniśmy nasz wybór zawsze skonsultować z lekarzem.

Picie wód mineralnych:

  • wspomaga przemianę materii,
  • ułatwia trawienie,
  • dostarcza makro i mikroelementów do organizmu.

Woda jest specyficznym nośnikiem odżywczych substancji, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Woda ma moc regulacji ciśnienia tętniczego oraz temperatury ciała, rozpuszcza i usuwa niekorzystne produkty przemiany materii. Dzięki niej mamy też nawilżone błony śluzowe.
http://www.zdrowie-uroda.net.pl/woda-mineralna.html

Teraz zastanówmy się ile wypijamy wody mineralnej dziennie..?:)

Tags from the story
, , ,
Written By
More from Magdalena

Letnie owoce – źródło witamin

(autor: http://www.flickr.com/photos/pejotphoto/384790708/) Powodem nieprawidłowego funkcjonowania organizmu, osłabienia odporności i podatności na wirusy...
Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.