Czy stres można złagodzić? Sprawdź sam.

(autor: http://www.flickr.com/photos/gsallman/2275888864/)
„Bądź odważny i radosny! Dziś pierwszy dzień reszty twego życia.”
A. L’ Arko

Stres jest zjawiskiem biologicznym, stanowiącym reakcję organizmu na jakiekolwiek stawiane mu wymagania: fizyczne lub psychiczne.

Osoba odczuwająca stres jest pobudzona emocjonalnie, ma przyspieszoną akcje serca, wyższe ciśnienie krwi, przyspieszony oddech, odczuwa suchość w ustach, na ciele pojawia się gęsia skórka, następuje wzrost stężenia cukru we krwi.

Chyba każdy już chociaż raz (ale pewnie więcej) w swoim życiu znajdował się w sytuacji stresującej. Nie ma co się dziwić, stres to jest teraz nasza codzienność. Stres spotyka nas wszędzie, w szkole, w pracy, w domu, w sklepie, na każdym kroku.
Jak sobie z nim radzić?
Na dzisiaj mam przygotowaną dietę antystresową.

Chcesz się dowiedzieć co należy spożywać, aby stresu było mniej? Sam zobacz.

1. Różnorodność potraw. Posiłki powinny zawierać białka, nienasycone tłuszcze i węglowodany.

2. Warzywa i owoce. Dieta antystresowa bogata jest w świeże owoce i warzywa, np. papryka, ogórek, seler naciowy, cykoria, kapusta, która zmniejsza nerwowość i cebula. Warzywa i owoce są źródłem minerałów, różnych witamin m.in. witaminy C, której jest dużo w czarnej porzeczce i owocach cytrusowych.

3. Węglowodany. Ważną rolą w redukowaniu stresu pełnią produkty bogate w węglowodany tj. pełnoziarniste pieczywo i makarony.

4. Magnez. Potrawy powinny być bogate w płatki owsiane, orzechy, kakao, gorzką czekoladę oraz kiełki zboża, wszystkie te produkty bogate są w magnez i czynią nasz system nerwowy bardziej zrównoważony.M.in. czekolada zawiera substancję, dzięki której wydzielany jest przez mózg hormon dobrego samopoczucia.

5. Zioła. Do posiłków powinno się dodawać różnego rodzaju zioła; gałkę muszkatołową, melisę, bazylię, tymianek i majeranek. To właśnie zioła, wpływają na organizm człowieka w sposób uspokajający.

6. Witaminy. Oczywiście witamin nie może zabraknąć:

=>B1 znajdziemy w drożdżach, mleku i kaszach, a produkty te pozwolą nam się wyciszyć.
=>B2 to przede wszystkim warzywa takie jak brokuły i kapusta, które dodadzą nam energii.
=>B5 występuje w produktach zbożowych i roślinach strączkowych, jak fasola i bób. Witamina B5 zapobiega przemęczeniu i usprawnia funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego, nerwowego i pokarmowego.
=>B6 znajdziemy w mięsie wołowym i rybach, witamina ta łagodzi stany lękowe.

7. Woda. Należy wypijać 2 litry wody mineralnej, która przywróci energię i załagodzi objawy stresu. Możemy pić niegazowane napoje, świeże soki i herbatki. Polecam herbatkę z melisy, która ma działanie uspokajające i wyciszające.

Czego należy unikać, w chwilach wielkiego stresu…

1. Słodyczy, wieprzowiny, napojów energetyzujących, gdyż produkty te pobudzają wytwarzanie adrenaliny, która dla osób zestresowanych jest nie wskazana.
2. Kawy, któa zabija magnez, zwiększa niepokój i pogarsza koncentrację.
3. Tłustego nabiału oraz alkoholu, które mogą doprowadzić do depresji.

A dla tych co są już zestresowani coś na rozluźnienie:

Tags from the story
, , ,
Written By
More from Magdalena

11 korzyści wynikających z praktyki jogi

Dla wielu joga to styl życia, niektórzy traktują jednak jogę jako rodzaj...
Read More

4 komentarze

  • Bardzo ciekawy artykuł opisujący dietę antystresową, życie w dzisiejszych czasach to jedna wielka gonitwa i walka ze stresem, dlatego też powinniśmy wspomagać nasz organizm stosując na przykład opisaną powyżej dietę antystresową.

  • Ciekawy artykuł. Stres jest jedną z najbardziej szkodliwych dolegliwości cywilizacyjnych. Gdyby wszyscy nauczyli się wyciszać, kontrolowali swoje nerwy oraz się zdrowo odżywiali to prawdopodobnie większość chorób odeszłaby w zapomnienie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.