Zapobiec przeziębieniu

(autor: http://www.flickr.com/photos/len-valenitne/2382432177/)

Filtrując Internet w poszukiwaniu sposobów na przeziębienie, ze udziwnieniem zauważyłam, że ludzie chętniej chcą się dowiedzieć co zrobić aby się przeziębić, a nie odwrotnie.

No ale cóż, każdy pragnie czegoś innego. Ja zajmę się jednak tematem odwrotnym, czyli… Co zrobić aby się NIE przeziębić? Co jest najważniejsze w dbaniu o nasze zdrowie? Co zrobić, aby o takiej porze roku jaką mamy teraz nie rozchorować się? Sprawdźmy.

Sposoby na to, aby się nie rozchorować zimą ODŻYWIANIE

  • Zażywaj WITAMINĘ C – przede wszystkim znajdziesz ją w pomarańczach i świeżo wyciśniętym soku z pomarańczy. Witamina C znajduje się również w jabłkach, avocado, bananach, grejpfrutach, kiwi, mango, melonach, ananasach, śliwkach, malinach, truskawkach, pomidorach czy arbuzach.
    Lecz niestety odradzam np. truskawki, maliny (chyba, że mrożone) czy pomidory kupować zimą, bo to sama sztuczność, nawet smaku przecież nie mają, a co tu mówić jeszcze o witaminach.:)
  • Podstawą jest zdrowe i regularne odżywianie, posiłki zimą oczywiście powinny być nieco kaloryczniejsze niż latem, jeżeli chcesz się czegoś więcej dowiedzieć na ten temat zajrzyj do artykułu o diecie zimowej.
  • Jedz dużo warzyw, owoców i orzechów.
  • Unikaj przetworzonej żywności, a przede wszystkim fast-foodów, bo w nich nie ma żadnych witamin, a to jest jedynie bardzo niezdrowy zapychacz.
  • Pij dużo płynów, aby nawilżać organizm i ogranicz kawę i alkohol, bo one odwadniają znacznie organizm i wtedy koło się zamyka.
  • Pij soki z malin (działają rozgrzewająco i obniżają gorączkę), pij mleko z miodem, jak również przynajmniej raz na tydzień zjedz ząbek czosnku w jakiej chcesz postaci, może być rozgnieciony i posmarowany na kanapce lub np. w jako sos czosnkowy.

OGÓLNE

  • Staraj się nie przebywać w pomieszczeniach, gdzie jest przeciąg.
  • Nie przegrzewaj się, nie zakładaj sterty ubrań jeżeli wiesz, że idąc możesz się spocić.
  • Wyrzuć słowo stres ze swojego życia. Ok, jeżeli jest za trudno, to przynajmniej rób sobie kilka 15 minutowych przerw w ciągu dnia, aby odpocząć.
  • Nawet gdy jest zimno na dworze, kilka razy w tygodniu wyjdź na spacer.
  • Ćwicz, ale bez przesady. Umiarkowana dawka ćwiczeń pobudza układ odpornościowy, a nadmierny trening może go osłabić.
  • Staraj się przebywać z dala od ludzi, którzy kaszlą, kichają. Unikaj jeśli to jest możliwe zatłoczonych miejsc.
  • Śpij co najmniej 7 godzin. Brak snu może osłabić system immunologiczny przez co trudno jest organizmowi zwalczać wirusy.
  • Rzuć palenie. Palenie papierosów obniża układ odpornościowy.
  • Myj często ręce. Myj przed każdym posiłkiem, myj ręce zawsze gdy wracasz do domu z dworu. Myj zawsze, po tym gdy korzystasz z różnych obiektów użyteczności publicznej, np. wózki w marketach, drzwi do obiektów użyteczności publicznej, po skorzystaniu z toalety. Nawet po przejęciu pieniędzy z kasy. Zarazki są wszędzie. Lepiej zapobiegać…

Czytając te punkty, ja już w 90% stosuję się do tych zasad. I jak na razie jestem zdrowa.
Ale lepiej nie zapeszać, hehe. Lecz, lepiej zapobiegać, niż się leczyć (niż być chorym). Ps. A jak się już rozchorujemy, no na pewno chorobę trzeba wyleżeć.

Written By
More from Magdalena

Taniec to też sport

Jeśli ktoś nie lubi biegać może wybrać taniec. Nie będę teraz oczywiście...
Read More

3 komentarze

  • Tak bardzo ważne artykuły tu piszesz, popieram zdrowy tryb życia, a z tym przeziębieniem, to ja już jestem chora i ciężko jest się z tego wyleczyć. Na pewno zastosuje Twoje sposoby. Życzę dużo zdrowia.

  • Popieram wszystkie argumenty dotyczące zapobiegania przeziębieniom, które zawarłaś w artykule.
    Chciałabym dodać informację na temat ,,Co zastosowałam w mojej rodzinie, aby zwiększyć odporność?'' Od dłuższego czasu używamy toniku ziołowego PhytoChi. Z tego produktu jestem bardzo zadowolona.Nie chorujemy, nie wydaję pieniędzy w aptece na leki.
    Warto zainwestować w profilaktykę i spać spokojnie.

  • PRZEZIĘBIENIE. (BIOLOGICZNA POMOC !!). *****

    CHLEB NA OTYŁOŚĆ-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA:
    75% ENERGII (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 22% wzrostu). W całych swoich dziejach LUDZKOŚĆ (7 MLD), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego PRODUKTU ŻYWIENIOWEGO.

    CHLEB NA OTYŁOŚĆ-IRL, MOŻNA PAKOWAĆ PRÓŻNIOWO:
    Np. po 3 szt. jest on wówczas przydatny do spożycia przez PONAD 1 ROK. Energia biologiczna tj. 75% ENERGII (niskie węglowodany), na tzw. TRASY, wycieczki, dalekie wyjazdy czyli: LOGICZNA, ZDROWOTNA KONIECZNOŚĆ. Również AKCJE POMOCY HUMANITARNEJ !!

    OKRUSZKI !! DLA DZIECI, DLA SPORTOWCÓW, CHORYCH (SZPITAL), OSÓB STARSZYCH (DODAJEMY DO WSZELKICH POSIŁKÓW):
    Każdy CHLEB wg opracowań IRL KRAKÓW tj. upieczone MINI CHLEBKI, mielimy (mikser) uzyskując tzw. OKRUSZKI czyli produkt biologicznie wzorcowy w praktycznej do spożycia formie. Rozdrobniony chleb jest naturalnym źródłem ENERGII dla człowieka i powinien stanowić podstawowy składnik każdego posiłku/24h. Nasz organizm pozyskuje o 30% więcej energii, niż po spożyciu ugotowanego ryżu, co stanowi zwiększenie energetycznych możliwości życiowych dla wszystkich komórek organizmu, a w szczególności komórek nerwowych naszego mózgu. Układ immunologiczny otrzymuje dodatkową energię do walki z bakteriami, wirusami, także z komórkami nowotworowymi wzmacniając szanse obronne organizmu (dużo większa energia dla białych krwinek układu odpornościowego !!).

    PRZEPIS ten, jest zamieszczony na stronie internetowej; *****
    Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
    ADRES_______: http://www.instytutirl.com.pl/index6.php

    Biologia, medycyna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.