Kręgosłup nasza podstawa

W dzisiejszym poście chciałam zatrzymać się na dłuższy moment na naszym kręgosłupie.
Główna przyczyna bólów kręgosłupa jest jego zaniedbanie jak również słabe mięśnie pleców, których zadaniem jest utrzymywać kręgosłup. Wystający  brzuch, albo garb są objawami złej sylwetki, a wtedy kręgosłup jest nadmiernie obciążony. W ostatnich czasach przeciętnie każdy człowiek: mało się porusza (zazwyczaj jeździ autem), nosi ciężkie torby, dużo siedzi zazwyczaj w złej pozycji czy to w pracy czy w szkole. Prowadzi to do zwichnięć kręgosłupa. 
       
http://mamzdrowie.pl/img/artykul/2452/bol-kregoslupa_15271_w635.jpg    

Jakiś czas temu przeczytałam książkę „Jak żyć długo i zdrowo” Michała Tombaka. Autor pisze jakie są przyczyny krótkiego życia dzisiejszego społeczeństwa i jak temu można zaradzić.
Jednym z przyczyn jest właśnie chory kręgosłup.
W książce Tombak pisze o dolegliwościach jakie mogą występować gdy należycie nie zadbamy o nasz kręgosłup. 
http://www.lili-plaf.pl/wp-content/themes/LILIPLAF/images/artykuly/art-4-kregoslup.jpg
W wyniku przemieszczenia kręgów szyjnych mogą pojawić się dolegliwości tj.: bóle głowy, rozdrażnienie, nerwowość, bezsenność, katar, wysokie ciśnienie, ciągłe przemęczenie, a nawet alergie, głuchota, choroby oczu, wypryski, choroby gardła i choroby tarczycy.
W wyniku przemieszczenia kręgów piersiowych: astma, kaszel, ciężki oddech, bóle rąk, pleców, choroby związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem serca, choroby wątroby, niskie ciśnienie, zapalenia stawów, stany ciągłego zmęczenia, reumatyzm, bóle brzucha, niektóre rodzaje niepłodności itp.
W wyniku przemieszczenia się kręgów lędźwiowych: zaparcia, biegunki, skurcze w nogach, choroby pęcherza moczowego, rozregulowany cykl miesiączkowy, bolesne miesiączki, impotencja, bóle lędźwiowe, zły krwioobieg w nogach, obrzęki kostek, „zimne nogi”, hemoroidy.
Jak widać problemów spowodowanych przez nasz kręgosłup może być bardzo dużo. Dlatego należy również bardzo o niego zadbać. Kręgosłup jest jednym z najważniejszych elementów naszego ciała, bo to on podtrzymuje je w pozycji pionowej. Dlatego jeśli cierpimy na któreś z powyższych dolegliwości, na początek należałoby się bliżej przyjrzeć właśnie jemu.
Zła postawa, czyli brak wystarczająco silnych mięśni pleców jest wynikiem przede wszystkim spania na miękkim materacu, na wysokiej, miękkiej poduszce, braku ruchu, złego odżywiania i nadwagi.
http://mamzdrowie.pl/img/artykul/2456/bol-szyi-jak-mu-przeciwdzialac_15276_300x500.jpg
Jedną z możliwości jest przejście się do kręgarza aby nastawił kręgi na swoje miejsce. Ale nie o tym będę tutaj pisać.
Inną możliwością albo kolejną dodatkową jest:
Po pierwsze => ruch, ruch, ruch, teraz jest zima i wiadomo ciężko jest wyjść z domu jak mróz -20 na dworze, ale nawet kilku-minutowy spacer dużo dla nas zdziała, a dodatkowo poprawi samopoczucie.
Poza tym ćwiczmy w domu!!! (w przyszłych wpisać pokażę Wam różne ćwiczenia do wykonywania w domu, jakie sama robię oraz ćwiczenia na plecy, ale więcej nie będę zdradzać, zaglądajcie na bloga:)).
Ruch i ćwiczenia wzmocnią również inne części naszego ciała, dodatkowo pomogą schudnąć. A przecież niedługo już wiosna i lato..:)
Po drugie => należy spać na twardym materacu i twardej niedużej poduszce. Śpiąc na takim materacu i poduszce mięśnie kręgosłupa które napinają i rozluźniają ciało nieświadomie nie powodują zwiększenia zwichnięć kręgosłupa, a nawet lepiej, pomagają w ich naprawie. Prawidłowa pozycja ciała podczas spania to: spanie równo na plecach, ręce wzdłuż ciała, a nogi rozluźnione.
Tombak w swojej książce pisze, że podczas spania w takiej pozycji na dobrym materacu, „serce ma minimalne obciążenie, lekko pompuje krew, co powoduje lepsze krążenie, a lepsze krążenie krwi ułatwia pracę wątroby. Następnie dobra praca wątroby powoduje lepszą przemianę materii”.Śpiąc przez pierwsze dni na twardym materacu będziemy odczuwać bóle mięśni i kręgosłupa. Natomiast od chwili kiedy znikną zwichnięcia kręgów, bóle ustąpią (po 10-14 dniach)”.
Więc moja rada jest taka: należy zainwestować najpierw w dobry materac!!:) Przecież przynajmniej 8 godzin na dobę człowiek śpi. Większość ludzi nie inwestuje w dobre łóżko, bo myśli, że to nie jest najważniejsze, są ważniejsze wydatki, ale chyba jednak nie. Gdy się dobrze wyśpimy w nocy w ciągu dnia również czujemy się lepiej.
Po trzecie=> zdrowe odżywianie. Odżywiając się prawidłowo, nie ma możliwości mieć nadwagi. A nadwaga jest jedną z przyczyn deformacji kręgosłupa.
Mam nadzieję, że wpis o kręgosłupie się Wam podobał i może choć troszkę zmotywował do przyjrzenia się mu uważniej. Jak również zachęcam do przeczytania tej książki.

Zapraszam do pozostawienia komentarza.:)
Pozdrawiam i do kolejnego razu.:)
Magdalena S.
Tags from the story
, , ,
Written By
More from Magdalena

Dieta Makrobiotyczna

(autor: http://www.flickr.com/photos/36533193@N06/3366609047/) Nie jest łatwo przejść na dietę makrobiotyczną, zwłaszcza jeśli jadasz...
Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.