Pokochaj CZOSNEK! bo to samo zdrowie:)

Ponad rok temu napisałam post: Jak wzmocnić naszą odporność zimą, czyli naturalne produkty w walce z przeziębieniem. Wspomniałam tutaj o czosnku jako wspaniałym naturalnym antybiotyku.
Dzisiaj opowiem Wam trochę o tym „leku” więcej.:) Oraz jak odróżnić czosnek nasz polski od chińskiego i dlaczego jest to takie ważne?
http://www.apetyt-na-zdrowie.pl/wp-content/uploads/Thumbnail/czosnek.JPG

Czosnek zawiera wiele pochodnych siarki. Warzywo produkuje te substancje dla zabezpieczenia się przed atakującymi jego bulwę grzybami i bakteriami i to właśnie tym substancjom
przypisuje się dobroczynne właściwości.

Najważniejsza jest bulwa

Najważniejszą częścią w czosnku jest bulwa, w której kryją się ząbki:). Charakterystyczną rzeczą w
czosnku jest jego zapach. Przeprowadzone
badania wykazały, że substancja (allicyna) wydzielana przez zgniecione ząbki czosnku ma silniejsze działanie niż tetracyklina czy
penicylina.

Czosnek naprawdę pomaga
Ząbki czosnku są szczególnie skuteczne na: infekcje układu oddechowego, przeziębienie, grypę, bóle gardła, zmniejszenia wydzielania flegmy, pleśniawkę jamy ustnej i pochwową, infekcje ucha, katar oraz zapalenie śluzówki nosa. Jeśli cierpimy na astmę,
zapalenie oskrzeli czy koklusz, wtedy również warto jeść czosnek, gdyż działają odkrztuśnie i zmniejszają przekrwienie.
Ale to jeszcze nie wszystko:D

Spożywaj czosnek po leczeniu antybiotykami
Czosnek warto spożywać szczególnie po przebytym leczeniu antybiotykowym.
Dzięki swoim właściwościom odbudowuje zniszczoną florę bakteryjną w
naszych jelitach. Działa destrukcyjnie także na rozliczne atakujące nas
bakterie. Zaleca się duże spożycie czosnku przez dzieci.

Masz cukrzycę lub cierpisz na zgagę, wzdęcia? Czosnek ci pomoże!

http://adamczewski.blog.polityka.pl/wp-content/uploads/2008/11/
czosnek-fot-lukasz-zandecki-agencja-gazeta.jpg

Cukrzyca. Według badań czosnek silnie oddziałuje na naszą trzustkę i
pobudza ją do wydzielania insuliny. Dzięki tej swojej unikalnej
właściwości jest szczególnie polecany cukrzykom. Skutecznie obniża im
poziom cukru we krwi, a przy okazji działa uodparniająco i
przeciwutleniająco.

Zgaga. Wzdęcia. Zawarte w czosnku substancje
ułatwiają trawienie i wydalanie gazów z organizmu. Zapach czosnku może nas odstraszać, ale równie
nieprzyjemne mogą być skutki kłopotów trawiennych po zjedzeniu potraw
bez tego warzywa. Sprawdźcie, ale pamiętajcie wszystko z umiarem. Jeśli dodamy do potrawy go zbyt dużo, to również nie będzie dobrze.
Na ciśnienie i cholesterol
Czosnek obniża poziom złego cholesterolu LDL we
krwi
(według badań stwierdzono, że już po 4 tygodniach jedzenia czosnku, następuje obniżenie cholesterolu o 12%) oraz normuje ciśnienie krwi. Poprawia przepływ krwi w żyłach i działa przeciwzakrzepowo dlatego też powinny go stosować osoby zagrożone
chorobą wieńcową czy wylewem
. Osoby cierpiący na miażdżycę także nie powinni
się ograniczać w jego spożyciu
 
Czosnek świetnie sprawdza się w walce z wolnymi rodnikami chroniąc organizm przed chorobami i przedwczesnym starzeniem, jako przeciwutleniacz wspomaga nasz organizm w walce z
toksynami i zanieczyszczeniami środowiska. Wszystko to dzięki allicynie.
W innych badaniach zostało udowodnione, że osoby spożywające czosnek są dużo mniej narażone na raka jelita czy raka żołądka, natomiast ryzyko wystąpienia raka u osób spożywających czosnek regularnie było nawet o 50% mniejsze niż u osób unikających go.

Bo czosnek jest dla każdego, dużego i małego!

Czosnek może spożywać tak naprawdę każdy, dzieci, dorośli, osoby
starsze. Nie należy jednak zjadać go zbyt dużo (dwa ząbki dziennie w zupełności wystarczą). Jednak na czosnek powinny uważać
kobiety w ciąży, karmiące piersią oraz
osoby przyjmujące insulinę lub z niskim ciśnieniem krwi. Nim włączą one
go do swojej diety powinny zapytać lekarza czy warzywo to nie będzie
wchodziło w reakcje z przyjmowanymi lekami.
Czy to możliwe, że czosnek jest najskuteczniejszym lekarstwem na
większość dopadających nas chorób? Odpowiedź brzmi tak. Czy więc nie lepiej spróbować i wprowadzić go do naszej stałej codziennej diety?
 Jak rozróżnić czosnek polski od chińskiej podróbki oraz czy chiński czosnek jest również zdrowy?

Po zobaczeniu powyższego zdjęcia chyba już znacie odpowiedź.:D

Czosnek z Chin
znajdziemy dzisiaj praktycznie w każdym sklepie. Jest dużo większy od polskiego, jest śnieżnobiały,
wygląda więc ładniej i okazalej.
W smaku jest znacznie łagodniejszy i
bardziej słodki. Do tego łatwo się obiera, jest bardziej suchy, nie
kiełkuje, ale za to pleśnieje. Jest oczywiście sporo
tańszy. Odmiany uprawiane w Polsce są mniejsze i zazwyczaj mają lekko różowy lub
fioletowy odcień.

Czosnek chiński  jest mniej aromatyczny, a przede
wszystkim zawiera mniej allicyny (substancji bakteriobójczej), która
uwalnia  się w czasie rozdrabniania warzywa. A przecież właśnie jej
obecność decyduje o wyjątkowych właściwościach czosnku.
Nie
wiadomo w jakich warunkach jest uprawiany czosnek chiński i czy wolny jest od wszelkich
„ulepszaczy”. Coraz głośniej słychać, że może być genetycznie
modyfikowany, pompowany groźnymi dla zdrowia chemikaliami i
antybiotykami.
Organizacje konsumenckie w Europie Zachodniej od dawna
ostrzegają, że chiński czosnek może mieć działanie rakotwórcze.
Ostatnimi czasy nie
tylko czosnek spędza sen z oczu.
Coraz częściej na sklepowych półkach pojawia się cebula prosto z Chin, ale o tym może innym razem.:)
Na zakończenie mały skrót podstawowych zalet spożywania czosnku:
♦ zwalcza drobnoustroje, pomaga w walce z wirusami,
♦ pomaga przeciwdziałać infekcją,
♦ obniża ciśnienie tętnicze krwi, 
♦ zmniejsza poziom cholesterolu i
trójglicerydów,
♦ reguluje stężenie cukru we krwi, 
♦ wpływa
korzystnie na funkcjonowanie układu krążenia.
♦ skutecznie rozprawia się z pasożytami,
♦ działa przeciwgrzybicznie,
♦ jest świetnym przeciwutleniaczem.

I pamiętajcie! Wystarczy regularnie zjadać tylko 2 ząbki czosnku dziennie, a efekty w przyszłości na pewno będą niesamowite.:)

www.poradynazdrowie.pl
kuchnia.wp.pl
Pozdrawiam czosnkowo:*
Magdalena S.
Written By
More from Magdalena

5 prostych kroków do nawodnienia organizmu i większej energii w ciągu dnia

    Bez wody człowiek może przeżyć od 4 do maksymalnie 7...
Read More

5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.