9 wskazówek jak osiągnąć płaski brzuch

 

Chcesz mieć płaski brzuch? Nie ma problemu. Możesz taki
mieć.
http://i2.pinger.pl/pgr76/8dac275b0018bd8251f9577e/tumblr_lnf3c9wWSr1qd45ayo1_500.jpg

 

„Płaski brzuch robi się w kuchni, nie na siłowni”.  Coś w tym powiedzeniu jest. Na pewno mięśni
nie wzmocni się w kuchni (chociaż…:)), ale jeśli chcesz mieć płaski, nie wydęty
brzuszek sam trening nie da ci twoich upragnionych efektów bez dobrze dobranej
zdrowej diety. Zdrowe jedzenie to 80% sukcesu.
 Ćwiczenie brzuszków różnego rodzaju powoduje, że twoje
mięśnie brzucha stają się twardsze, ale to jest tylko czubek góry lodowej. Nie
tylko brzuszki powodują, że ćwiczysz mięśnie tej partii ciała. Większość ćwiczeń
powoduje stymulacje tego mięśnia.
Poskładałam w całość 9 najważniejszych błędów, w wyniku
których nie możemy się cieszyć płaskim brzuchem i przedstawiam Ci je dzisiaj.
Zapraszam.

9 wskazówek jak
osiągnąć płaski brzuch

1. Zakaz słonego

 
Sól powoduje gromadzenie się wody w organizmie i w
konsekwencji puchnięcie i wzdęcia brzucha. Najlepiej podczas przygotowania
posiłków zamiast soli zacznij dodawać różne inne przyprawy, zioła. Może na
początku będzie Ci się wydawało, że te potrawy nie mają smaku, coś ci będzie
brakowało, coś czyli soli, ale minie kilka dni i już nie będziesz wyobrażać
sobie życia z solą.
Gdzie można jeszcze znaleźć bardzo wysoki poziom sodu? W
przetworzonej żywności, chipsach, gotowych pizzach, hamburgerach, w daniach
gotowych itp.  Te produkty jak wiesz są
nie zdrowe i całkowicie nie potrzebne nam do niczego. Ogranicz, ale najlepiej przestań
je jeść.
Moja rada: Jeśli masz problemy z solą, a chcesz z diety
solonej przejść na bez solną z pomocą przyjdzie ci sprzęt do gotowania na
parze. Odkąd mam parowar już dobre kilka lat, nie wyobrażam sobie gotować
warzyw w wodzie. Warzywa na parze mają zupełnie inny smak. Ziemniaki nie trzeba
soli, a w smaku są zawsze jak takie ugotowane w mundurkach. Mniam.
 

2. Nie stresuj się

Przestań się w końcu STRESOWAĆ!!! Cóż łatwo powiedzieć,
trudniej zrobić….

 

Gdy się stresujemy nasz organizm wysyła sygnał do produkcji kortyzolu tzw. hormonu stresu, który jest
odpowiedzialny za przygotowanie mięśni do walki bądź ucieczki. Jeśli nie
dzieje się nic z powyższego, kortyzol powoduje odkładanie się tkanki
tłuszczowej właśnie w okolicach brzucha.
Co może pomóc w walce ze stresem? Sesje jogi, medytacja.
Nawet 5 minut medytacji dziennie, nie myślenia o problemach i zatrzymania się
tu i teraz,  może pomóc ci się
odstresować, odsapnąć i dać siłę do walki z przeciwnościami losu. A tłuszczyk
na brzuchu po woli będzie znikał ;).
3. Jedz mniej, ale częściej

 

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/02/09/article-0-11A8E89C000005DC-7_468x286.jpg

 

5-6 mniejszych posiłków dziennie ograniczy twój apetyt,
zatrzyma Cię przed objadaniem, chęcią na śmieciowe jedzenie i pomoże uniknąć
tego paskudnego uczucia „pełności” z przejedzenia. Dodatkowo jedząc mniej a
często unikniesz nagłych skoków i spadków cukru we krwi, więc przez cały dzień będziesz
pełen energii.

4. Nie pij napojów gazowanych, nie żuj gum

Napoje gazowane i żucie gumy również są przyczyną połykania powietrza.
A jak już wiesz z punktu poprzedniego: POŁYKANIE POWIETRZA = WZDĘCIA. Idąc tym
tropem zauważyłam, że picie napojów przez słomkę przyczynia się do tego samego
efektu, bo przecież zawsze najpierw połykamy powietrze, które jest w słomce.
  
5. STOP zaparciom
Jeśli masz problemy z zaparciami zajrzyj na mój wcześniejszy
wpis, a wszystko zrozumiesz: Prosty przepis na problemy z zaparciami. Zaparcia oprócz tego że są
bardzo groźne dla naszego organizmu, są również nieprzyjemnym doznaniem. Nasz
brzuch staje się „nadmuchany”, boli i marzy się tylko o jednym. Spożywanie
produktów bogatych w błonnik, owoce, warzywa, orzechy, produkty pełnoziarniste,
picie soków, wody oraz ruch
, to wszystko pomoże Ci w walce z tym problemem, a
wręcz pozbędziesz się go raz na zawsze i będziesz mógł cieszyć się pięknym
płaskim brzuchem.  
6. „SPAL” tkankę tłuszczową 
Trening aerobowy – jazda na rowerze, pływanie, bieganie,
skakanie na skakance, pajacyki itp. – spala tkankę tłuszczową.
Warto wprowadzić
w życie taką formę ruchu przynajmniej 2-3 razy w tygodniu jeśli chcesz pozbyć
się tłuszczyku (długość ćwiczeń w zależności od twojej kondycji, ale obiecuję
ci, że jeśli przetrwasz najgorsze, czyli początki, uzależnisz się od sportu:)).
Jeśli chcesz dodatkowo zbudować sobie masę mięśniową, po takim treningu przejdź
do treningu mięśniowego.
 7. Jedz powoli
Nie chcesz mieć wzdęć? Jedz powoli. Spożywanie jedzenia bez
wytchnienia powoduje połykanie powietrza, co prowadzi do wzdęć. Poprzez
poświecenie czasu na prawidłowe żucie jedzenia i jego rozkładanie, uwalniane są
wszystkie witaminy i składniki mineralne oraz następuje zwiększona produkcja
śliny, co powoduje łatwiejsze trawienie. Poza tym ludzie, którzy jedzą powoli,
czerpią więcej satysfakcji z jedzenia, jedzą mniej i szybciej czują się
nasyceni. 

 Każdy z nas lubi jeść. Celebruj czas przeznaczony na
jedzenie, aby każda chwila dnia była piękna. 🙂

  
8. Ćwicz mięśnie brzucha

 

To fakt, że im masz silniejsze mięśnie, tym twój brzuch
wydaje się bardziej płaski. Więc ćwicz raz, czy dwa razy w tygodniu, brzuszki,
wzniosy nóg, planki itp. Pamiętaj również, żeby nie forsować ich zanadto, gdyż
każde ćwiczenia inne jakie wykonujesz, jeśli wykonujesz je na napiętym brzuchu
również wzmacniają jego mięśnie. Jeśli Cię to interesuje mogę napisać o tym więcej
innym razem, daj znać w komentarzu.
 9. Planuj swoje posiłki
Jeśli chcesz, żeby twoje marzenia się ziściły – planuj. Brak
rozpisanych planów krok po kroku jest najczęstszym popełnianym błędem. Planuj swoje
posiłki na tydzień w przód
, zapewni ci to spokój i spowoduje, że przestaną cię
nękać ataki głodu lub ochota na „niezdrowe przekąski”, bo nie będziesz musiał
cały czas głowić się co masz zjeść.
Może bezpośrednio nie spowoduje to zmiany wyglądu twojego
ciała, ale na pewno pośrednio tak. Planując mamy możliwość dłużej utrzymać
poziom motywacji na wysokim poziomie.
Zastosuj się do powyższych zasad, a już po 2 tygodniach
zauważysz zmiany. Obiecuję ci. Tylko nie oszukuj i bądź dokładny w tym co
robisz
. Życzę Ci, abyś jak najszybciej przybliżył się do wymarzonej sylwetki i
płaskiego brzuszka.
Pamiętaj, że płaski brzuch tworzysz przede wszystkim w
Kuchni, bez tego ani rusz.
Pamiętaj również o ćwiczeniach, bo kanonem piękna
nie jest już być po prostu chudym tylko pięknie wyrzeźbionym.
I ostatnie. Motywuj się! Motywuj się cały czas!

 

Zajrzyj na mojego Facebook’a, tam często wrzucam motywujące
zdjęcia i różne ciekawostki. Jeśli masz ochotę zapraszam. Będzie mi
niesamowicie miło.:)
Do następnego,
Magdalena S.
Written By
More from Magdalena

Szybka surówka z kapusty

Hej kochani, dzisiaj chciałam Wam przedstawić przepis na szybka i baaardzo pyszną...
Read More

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.