Stanie na rękach. 4 Powody dlaczego możesz i powinieneś…


Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home/jestzdro/domains/jestzdrowo.pl/public_html/wp-content/plugins/facebook-button-plugin/facebook-button-plugin.php on line 300

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home/jestzdro/domains/jestzdrowo.pl/public_html/wp-content/plugins/facebook-button-plugin/facebook-button-plugin.php on line 303
link do zdjęcia: tu

Wiele osób wmawia siebie, że nigdy nie da rady stać na
rękach, że próbowali kilka razy i nic. Kilka razy to za mało, aby mieć jakiś
efekt. Szczerze powiedziawszy też należałam do tych osób.

 

Stanie na rękach nie należy dla najłatwiejszych pozycji, ale
gdy już się ją opanuje, sam zobaczysz jakie to proste i ile korzyści dostaniesz
z tego tytułu. Wiem to z teorii i z opowiadań innych osób, które stać na rękach
potrafią i praktykują, ja jednak zawsze należałam do osób, które niestety stać
na rękach nie potrafiły. Ale chcę aby to się zmieniło.

Stanie na rękach jest niedocenianym ćwiczeniem ze względu na
tak małą liczbę osób potrafiących to zrobić. Stanie na rękach daje dużo
zdrowotnych korzyści jeśli praktykujesz to codziennie. Nie chodzi tu o godzinne
męczarnie, wystarczy dosłownie chwila. Szczerze, sama chcę się o tym przekonać.
Mam nadzieję, że Was to również zaciekawi.
Dlaczego tak bardzo chcę? I jakie są korzyści z
praktykowania tej pozycji nie tylko w jodze, ale we wszystkich treningach związanych
z ćwiczeniami z ciężarem własnego ciała?
Oto 4 powody:
1. Zwiększenie równowagi ciała
Każdy kto próbował już stania na rękach wie, że ważne są
tutaj dwa czynniki, silne ręce i umiejętność balansowania ciałem tak, aby nie
stracić równowagi i utrzymać się w górze. Szczególnie w tzw. wolnostojącym
staniu ważna jest równowaga i robienie drobnych korekt, aby nie upaść.
#1 Jak zacząć? Na początek nauczyć się stać przy ścianie.
Następnie powoli odrywać stopy od ściany i próbować się utrzymać tak długo jak tylko
dasz radę.
2. Sprawienie, że twoje ciało będzie super silne
Aby utrzymać się w staniu na rękach przez dłuższy czas,
potrzeba bardzo silnych barków, ramion, górnej części pleców i brzucha.
Wiadomo, nie „od razu Rzym zbudowano”, dlatego potrzeba czasu, żeby wzmocnić
się na tyle, aby dać radę zrobić swoje pierwsze stanie. Stanie na rękach
wzmacnia całe ciało, również pośladki i łydki. Nie potrzeba wielu żmudnych
męczących ćwiczeń, aby polepszyć kondycję, sylwetkę i zwiększyć siłę.
#2 Na początku popraw kondycję swoich rąk: ćwicz pompki,
podciąganie, i różne pozycje jogi wzmacniające mięśnie rąk, np. pies z głową do
dołu
. Początkujący nie da rady stać długo na rękach nawet przy ścianie,
najlepiej jest zacząć od 2-3 sesji po 5-15 sekund każda i systematycznie
wydłużać czas. Na sam start może być ci potrzebna osoba asekurująca twoje
poczynania. Pamiętaj- trzeba być wytrwałym.
3. Zdrowe kości, dobre krążenie i pogłębiony oddech
link do zdjęcia: tu
Ćwicząc z własnym ciężarem ciała (kilka przykładów takich
ćwiczeń wymieniłam powyżej) nie narazisz swoich stawów na nadmierne
obciążenia, a dodatkowo wzmocnisz kości.
Pozycje odwrócone poprawiają obieg żylny krwi, krew żylna
płynie do serca bez wysiłku. Takie opadanie krwi odciąża i oczyszcza żyły
kończyn dolnych zapobiegając zastojom.
Stojąc do góry nogami, dajemy odpocząć nogom, które przez
cały czas noszą nas z pkt. A do pkt. B bez chwili wytchnienia. Dodatkowo taka
pozycja sprawia, że górne drogi oddechowe są drenowane, dzięki czemu polepsza
się przepustowość płuc, a nos i zatoki odblokowują się.
4. Polepszy się twoje samopoczucie
Stanie na rękach oprócz wzmocnienia siły i poprawienia
równowagi, sprawi, że każdego dnia będziesz czuł się jeszcze szczęśliwszy.
Przepływ krwi do mózgu wpływa energetyzująco i uspokajająco.
Gdy jesteś zestresowany stań na moment na rękach, a gdy wrócisz do normalnej
pozycji poczujesz błogość. To samo tyczy się do praktyki jogi, nawet chwila
ćwiczeń wyciszy cię, odświeży umysł i da więcej siły do działania. Stanie na rękach jest również jedną z pozycji
jogi.
Dlaczego tak się dzieje?: Stanie na rękach (jak inne pozycje
odwrócone) powoduje zmniejszenie produkcji hormonu stresu, kortyzolu, dzięki
czemu możesz odstresować się w krótkim czasie, a nawet złagodzić lekką depresję.
Chcesz być zdrowy, zawsze radosny, szczęśliwy i mieć
wymarzoną sylwetkę?
– praktyka w staniu na rękach na pewno ci w tym pomoże.
Mnie to zdecydowanie przekonuje i zachęca. Mam nadzieję, że Was również.
Warto spróbować i się samemu przekonać.
Jestem ciekawa Waszego zdania na ten temat. Czy umiecie stać
na rękach? Umieliście już od dziecka czy może nauczyliście się niedawno? A może
jeszcze nie potraficie, ale chcecie się, za moją namową, nauczyć? Zapraszam do
komentowania. Na każde pytanie odpowiem i każdy komentarz chętnie czytam.
I oczywiście zapraszam również na facebooka i do próbowania swoich sił w staniu na rękach. 🙂
Pozdrawiam serdecznie,
Magdalena 

Written By
More from Magdalena

Jaka powinna być dieta mamy karmiącej piersią?


Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home/jestzdro/domains/jestzdrowo.pl/public_html/wp-content/plugins/facebook-button-plugin/facebook-button-plugin.php on line 300

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home/jestzdro/domains/jestzdrowo.pl/public_html/wp-content/plugins/facebook-button-plugin/facebook-button-plugin.php on line 303
Karmienie piersią to natura w czystej postaci. To piękno, które poznaje się...
Read More

16 komentarzy

  • witam, dziękuję za ten post, akurat od jakiegoś czasu marzyłam, żeby nauczyć się stania na rękach, ale jestem kompletnie niewysportowana i brak mi jakiejkolwiek kondycji …
    możesz mi powiedzieć, od czego zacząć, co robić, żeby się nie zniechęcić, jak to osiągnąć ?

    • Po prostu systematycznie ćwiczyć. Nie zrażać się pierwszymi niepowodzeniami i wierzyć w siebie, że dasz radę. Bo dasz:) To tylko kwestia czasu. Pozdrawiam.

  • Bardzo ciekawy post, jak zresztą zawsze Pani Magdo:-) Podobne pozytywne efekty do stania na rękach daje pływanie. Też pozwala polepszyć krążenie i jest urozmaiceniem od chodzenia. Zresztą stanie na rękach można także ćwiczyć w wodzie, na pewno jest łatwiej niż na powietrzu 🙂 http://dbamokregoslup.pl

  • Stawanie na rękach to jeden z elementów jogi, a joga jest przeze mnie polecana wszystkim pacjentom, którzy niestety nie wyglądają na zbyt wyćwiczonych. Oczywiście to niełatwa ewolucja, natomiast sama joga to korzyść dla młodszego i starszego człowieka.

  • To straszne, ale pomimo młodego wieku jestem strasznie "ciapowata"jeśli chodzi o sport, wielokrotnie obiecuję i postanawiam poprawę ale na gadaniu się kończy- trzeba w końcu wziąć się w garść i zrobić ten cholerny szpagat (od pół roku CZYTAM jak się go robi, ale wprowadzania teorii w praktykę BRAK) :))

  • Potwierdzam – stanie na rękach niesamowicie wzmacnia siłę ramion oraz grzbietu. Dzięki zachowaniu odpowiedniej sylwetki pionowej ćwiczymy równowagę, co jest niezwykle istotne i stanowi znakomity krok w kierunku ogólnej sprawności ruchowej. Polecam, a dla początkujących można się posiłkować ścianą przy pierwszych krokach.

  • Stram się codziennie stanąć na rękach w pracy ale nie zawsze mi się udaje.Robie to wybijając się raz z jednaej raz z drugiej nogi.Dziś się udało z jednej i drugiej nogi.Lubie to robić, daje mi to ogromną satysfakcję i zadowolenie.

  • Stanie to naprawdę świetne ćwiczenie wzmacniające organizm, tylko nie polecam zbyt wiele naraz próbować, bo można nawet zemdleć.
    Początkowo po kilka sekund próbować i od razu poprawia się krążenie.

  • Potrafie stac na rekach odkad pamietam i to doslownie. Juz w przedszkolu smigalem przez cala sale gimnastyczna:) Polecam wszystkim nawet dla samej satysfakcji. Ja przez cale zycie bylem dumny z tej umiejetnosci nie mowiac juz o tym jak wzmacnialo to moje ramiona i ogolnie poprawialo koordynacje ruchowa. To co w tym artykule zostalo napisane to wszystko prawda. Zawsze tlumaczylem wszystkim, ze to bardzo proste! Chciec to moc!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.