5 prostych kroków do nawodnienia organizmu i większej energii w ciągu dnia

 

 

Bez wody człowiek może przeżyć od 4 do maksymalnie 7 dni. Długotrwałe odwodnienie prowadzi do poważnych zaburzeń, dlatego bardzo ważne jest nawodnienie organizmu, bez pomocy sam nie da sobie rady. Szczególnie ważne jest to wtedy gdy prowadzisz aktywny tryb życia, jesteś wszędzie tam gdzie cię nie ma, ważne również jeśli jesteś w ciąży, karmisz piersią, czy trenujesz. A zresztą nawodnienie organizmu ważne jest i już. Wypicie 8 szklanek wody przyprawia cię o ból głowy? Jest na to rada.

Nie samą wodą człowiek żyje, istnieje wiele sposobów, które wbrew pozorom dadzą ci dużo zdrowotnych korzyści, a dodatkowo nawodnią.

1. Woda. No tak, insynuowałam powyżej, że nie musisz pić wody, prawda jest jak zwykle pośrodku. Nie musisz pić aż tyle wody. Jednak według badań woda w czystej postaci daje nam najwięcej dobra. Nie zapominaj o niej szczególnie jeśli wiedziesz bardzo aktywne życie. Dobrym pomysłem na rozpoczęcie dnia jest wypicie szklanki wody z cytryną zaraz po przebudzeniu. Nie dosyć, że nawodnisz spragniony organizm po całej nocy to dodatkowo nastroi cię to bardziej aktywnie do życia już na samym początku.

Edit. W upały, ale i nie tylko pij przynajmniej kilka razy na dobę szklankę wody ze szczyptą soli. Sól powoduje zatrzymanie się wody w organizmie, a dzięki temu nie dopuścisz do odwodnienia (najlepsza sól to himalajska lub kłodawska).

2. Owoce cytrusowe zawierają witaminę C i mnóstwo innych witamin i minerałów, m.in. witaminy z grupy B, E, P czy potas, wapno, sód, żelazo, cynk, fosfor, kwas foliowy. Ze wszystkich owoców posiadają w sobie najwięcej wody. Można pić soki, oczywiście nie słodzone, najlepiej wyciśnięte samemu lub po prostu codziennie zjeść kilka pomarańczy, grapefruitów czy mandarynek, szczególnie wskazane jesienią i zimą, gdy brakuje nam słońca, energii i wielu witamin.

3. Woda kokosowa jest cennym źródłem elektrolitów i minerałów, potasu, wapna, magnezu, czy witamin z grupy B. Ciekawe jest to, że zawiera więcej elektrolitów niż popularne napoje izotoniczne, w porównaniu z nimi woda kokosowa nawadnia organizm do dziesięciu razy lepiej, dostarczając dodatkowo niezbędnych minerałów i mikroelementów.
Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia, ten rodzaj napoju może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jeśli prowadzisz tryb siedzący możne woda koksowa doda ci takiego powera że aż wstaniesz z krzesła.:)

Robiąc research, na polskim rynku znalazłam tylko 3 różne marki wód kokosowych dostępne online. Zastanawiając się nad jej kupnem, czytaj skład, pamiętaj o tym, żeby nie było w niej żadnych dodatków typu cukier itp., a właśnie takie napoje dostępne są zazwyczaj w marketach.
Wody kokosowej sama jeszcze nie próbowałam, ale wiem, że teraz na pewno nie ominę tego punktu.

4. Owoce i warzywa – to mnóstwo mnóstwo wody.  Nie tylko woda, napoje i soki nawadniają. W warzywach znajduje się aż  95% wody, w owocach aż do 87%. Nie wolno pominąć, że posiadają dużo minerałów i witamin. Jedz dużo warzyw i owoców w ciągu dnia, nie dosyć że się nawodnisz, to będziesz miał więcej energię do działania. Pamiętaj jednak żeby się nie przejadać.:)

5. Herbata. No i tutaj zdania są podzielone. Wielu uczonych mówi, że herbata odwadnia, inni za to obalają tą tezę. Uważam, że wszystko zależy od sposobu i długości parzenia herbaty. Jednak słaba ziołowa herbatka z dodatkiem miodu i cytrynki nikomu jeszcze nie zaszkodziła. Na pewno poprawi humor.:)


Pamiętaj o powyższych punktach w codziennej aktywności, ja jeszcze muszę baczniej przyjrzeć się wodzie kokosowej. 
Zmieszanie wszystkich powyższych pkt. spowoduje wielki przyrost energii, zwiększoną koncentrację, ominą cię bóle głowy i przestaniesz tak chorować. Tak mało potrzeba, żeby tak wiele zyskać, prawda?

Tags from the story
,
Written By
More from Magdalena

Kręgosłup nasza podstawa

W dzisiejszym poście chciałam zatrzymać się na dłuższy moment na naszym kręgosłupie....
Read More

34 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.