Pyszna, zdrowa sałatka z pieczoną kukurydzą

Pyszna sałatka z pieczoną kukurydzą

Pokażę Wam jak w prosty i szybki sposób można przyrządzić taką sałatkę. a na talerzu jest kolorowo, witaminowo i bardzo zdrowo.

max czas przyrządzenia (dla 2 osób): 25 minut

Potrzeba:

kolby kukurydzy
cykoria biała
sałata masłowa
sałata lodowa
pomidorki koktajlowe
ogórek
szpinak
kiełki: rzodkiewki, lucerny, na jakie macie ochotę, ja wybrałam rzodkiewki
najlepiej: olej rzepakowy, lniany lub oliwa z oliwek, ale tłoczone na zimno
pieprz
szczypta startego żółtego sera

Opis:

Wybieramy dorodne kolby kukurydzy. Myjemy je i czyścimy.
Nastawiamy piekarnik na 100 stopni, aby się nagrzał.
Kukurydzę zawijamy w folię aluminiową.
Następnie  wkładamy ją już do uprzednio rozgrzanego piekarnika. Pieczemy ok. 20 minut. Co pewien czas sprawdzając czy się nie przypieka.

Gdy kukurydza się piecze, my przygotowujemy sałatkę. Kroimy, czy rozrywamy (jak lubicie) sałaty masłową i lodową, następnie układamy na talerzu. Ja zazwyczaj zwijam sałatę w rulon (jak na zdjęciu), wychodzą z tego fajne paseczki.:)
 Następnie kroimy cykorię w paseczki.
Ja lubię jeść szpinak w całych listkach. Więc myjemy liście świeżego szpinaku i dodajemy do sałat. Można oczywiście posiekać jeśli tak lubicie.
 Dodajemy pomidorki koktajlowe, krojone na pół. Mogą być oczywiście zwykłe pomidory pokrojone np. na ćwiartki.
Następnie kroimy ogórka na plasterki i rozkładamy na talerzu.

 Lekko siekamy kiełki. 
Moja rada: dobrze byłoby przemycać różnego rodzaju kiełki do każdej potrawy, są bardzo zdrowe, ale o tym już kiedyś pisałam. Odsyłam Was do tamtych wpisów: Bo zdrowie to podstawa – Kiełki i Kiełki(2) oraz Moje kiełki.
Pamiętajcie, że najlepiej i najfajniej jest je wyhodować samemu w domu.
 Aby wszystkie witaminy i składniki odżywcze świetnie się połączyły dodajemy łyżeczkę oleju.
 Gdy kukurydza się już zarumieni, wyjmujemy ją na moment z piekarnika, posypujemy żółtym serem i wkładamy ponownie do piecyka, aby ser się rozpuścił.

I Voila!

DZIĘKUJĘ WAM, że jesteście ze mną
i życzę SMACZNEGO!!!:D

Magdalena S.
Written By
More from Magdalena
Reaktywacja i zasady zdrowego żywienia:)
Reaktywuję bloga, bo daawno tutaj nie pisałam, dużo się zmienia w moim...
Read More
Join the Conversation

6 Comments

Leave a comment
Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.