5 prostych kroków do nawodnienia organizmu i większej energii w ciągu dnia

 

 

Bez wody człowiek może przeżyć od 4 do maksymalnie 7 dni. Długotrwałe odwodnienie prowadzi do poważnych zaburzeń, dlatego bardzo ważne jest nawodnienie organizmu, bez pomocy sam nie da sobie rady. Szczególnie ważne jest to wtedy gdy prowadzisz aktywny tryb życia, jesteś wszędzie tam gdzie cię nie ma, ważne również jeśli jesteś w ciąży, karmisz piersią, czy trenujesz. A zresztą nawodnienie organizmu ważne jest i już. Wypicie 8 szklanek wody przyprawia cię o ból głowy? Jest na to rada.

Nie samą wodą człowiek żyje, istnieje wiele sposobów, które wbrew pozorom dadzą ci dużo zdrowotnych korzyści, a dodatkowo nawodnią.

1. Woda. No tak, insynuowałam powyżej, że nie musisz pić wody, prawda jest jak zwykle pośrodku. Nie musisz pić aż tyle wody. Jednak według badań woda w czystej postaci daje nam najwięcej dobra. Nie zapominaj o niej szczególnie jeśli wiedziesz bardzo aktywne życie. Dobrym pomysłem na rozpoczęcie dnia jest wypicie szklanki wody z cytryną zaraz po przebudzeniu. Nie dosyć, że nawodnisz spragniony organizm po całej nocy to dodatkowo nastroi cię to bardziej aktywnie do życia już na samym początku.

Edit. W upały, ale i nie tylko pij przynajmniej kilka razy na dobę szklankę wody ze szczyptą soli. Sól powoduje zatrzymanie się wody w organizmie, a dzięki temu nie dopuścisz do odwodnienia (najlepsza sól to himalajska lub kłodawska).

2. Owoce cytrusowe zawierają witaminę C i mnóstwo innych witamin i minerałów, m.in. witaminy z grupy B, E, P czy potas, wapno, sód, żelazo, cynk, fosfor, kwas foliowy. Ze wszystkich owoców posiadają w sobie najwięcej wody. Można pić soki, oczywiście nie słodzone, najlepiej wyciśnięte samemu lub po prostu codziennie zjeść kilka pomarańczy, grapefruitów czy mandarynek, szczególnie wskazane jesienią i zimą, gdy brakuje nam słońca, energii i wielu witamin.

3. Woda kokosowa jest cennym źródłem elektrolitów i minerałów, potasu, wapna, magnezu, czy witamin z grupy B. Ciekawe jest to, że zawiera więcej elektrolitów niż popularne napoje izotoniczne, w porównaniu z nimi woda kokosowa nawadnia organizm do dziesięciu razy lepiej, dostarczając dodatkowo niezbędnych minerałów i mikroelementów.
Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia, ten rodzaj napoju może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jeśli prowadzisz tryb siedzący możne woda koksowa doda ci takiego powera że aż wstaniesz z krzesła.:)

Robiąc research, na polskim rynku znalazłam tylko 3 różne marki wód kokosowych dostępne online. Zastanawiając się nad jej kupnem, czytaj skład, pamiętaj o tym, żeby nie było w niej żadnych dodatków typu cukier itp., a właśnie takie napoje dostępne są zazwyczaj w marketach.
Wody kokosowej sama jeszcze nie próbowałam, ale wiem, że teraz na pewno nie ominę tego punktu.

4. Owoce i warzywa – to mnóstwo mnóstwo wody.  Nie tylko woda, napoje i soki nawadniają. W warzywach znajduje się aż  95% wody, w owocach aż do 87%. Nie wolno pominąć, że posiadają dużo minerałów i witamin. Jedz dużo warzyw i owoców w ciągu dnia, nie dosyć że się nawodnisz, to będziesz miał więcej energię do działania. Pamiętaj jednak żeby się nie przejadać.:)

5. Herbata. No i tutaj zdania są podzielone. Wielu uczonych mówi, że herbata odwadnia, inni za to obalają tą tezę. Uważam, że wszystko zależy od sposobu i długości parzenia herbaty. Jednak słaba ziołowa herbatka z dodatkiem miodu i cytrynki nikomu jeszcze nie zaszkodziła. Na pewno poprawi humor.:)


Pamiętaj o powyższych punktach w codziennej aktywności, ja jeszcze muszę baczniej przyjrzeć się wodzie kokosowej. 
Zmieszanie wszystkich powyższych pkt. spowoduje wielki przyrost energii, zwiększoną koncentrację, ominą cię bóle głowy i przestaniesz tak chorować. Tak mało potrzeba, żeby tak wiele zyskać, prawda?

Tags from the story
,
Written By
More from Magdalena
DIETA ZIMOWA
(autor: http://www.flickr.com/photos/nyclovesnyc/3234911655/) W końcu wracam.. Zima już na dobre wgryzła się w...
Read More
Join the Conversation

34 Comments

  1. says: Fitnesowiec

    Woda kokosowa? Nigdy się z nią nie spotkałem. Chyba jest niedostępna w normalnych sklepach. Przejrzę z ciekawości jak będę następnym razem, ale wątpię że coś takiej znajdę. A chętnie spróbuję 😉

    1. says: Magdalena

      Woda kokosowa taka bez cukru i innych ulepszaczy smaku dostępna jest tylko online. Możliwe, że można ją jeszcze znaleźć w stacjonarnych sklepach ze zdrową żywnością.

      Spróbuj i daj znać jak efekty.:)

  2. Bardzo ciekawy post oraz piękne zdjęcia. Co do herbaty to uważam, że powinniśmy wybierać jedynie ziołowe, ponieważ również pomagają nam w różnych dolegliwościach, a nie powinniśmy pić granulowanych!

    1. says: Magdalena

      O to na pewno. Herbaty granulowane to sama chemia i dużo cukru. I lepiej nie przyzwyczajać do nich dzieci. Zwykłe ziołowe napary są tak bardzo smaczne, że nawet nie potrzeba ich słodzić, choć uwielbiam pić je z łyżeczką miodu.:)

  3. says: Anonimowy

    Świetne pomysły! Czas zmienić coś w swoim życiu, ponieważ lekarz zdiagnozował u mnie problemy z sercem. Polecam też porady serwisu gramozycie.pl, głównie dla osób z chorym serduszkiem. Może wśród czytelniczek są takie osoby? Pozdrawiam!

  4. says: Nati

    Świetny wpis. Często zapominamy o tym jak ważna jest woda dla naszego organizmu. Dobra dieta to podstawa dla każdego z nas 🙂 Zgadzam się z poprzedniczką – również czekam na świeże owoce 😀

  5. says: Mariel

    Fantastic items from you, man. I have take
    into accout your stuff prior to and you are just too great.
    I really like what you have obtained here, certainly like what you
    are saying and the way through which you assert it.
    You’re making it entertaining and you still care for to stay it
    smart. I can not wait to learn far more from you. This
    is really a tremendous website.
    best air purifiers; Mariel,

  6. says: Cliff

    Hey there, You have done an incredible job. I will definitely
    digg it and personally suggest to my friends. I’m sure they will be benefited from this web site.

    1. says: Magdalena

      Hehe Jacku ja właśnie mam to samo. Prawdopodobnie nasze kubki smakowe nie znają tego smaku i trzeba je powoli przyzwyczaić.:)

  7. says: Kasia

    A ja czytałam, że woda, owszem, ale najlepiej właśnie z jakimś sokiem – albo odrobiną soli, żeby uchronić przed zbyt szybkim wydalaniem jej z organizmu. Co do herbaty – zielona na pewno nie odwadnia, bo z czarną to faktycznie może tak być, jednak ma więcej teiny, więc…

    1. says: Magdalena

      Masz rację najlepiej kilka razy dziennie wypić taką wodę ze szczyptą soli, już edytowałam i wspomniałam o tym we wpisie. Dzięki:)

Leave a comment
Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Archiwa