DIETA KOPENHADZKA

http://www.kobieta.pl/uploads/pics/shutterstock_dietakopenhaska.jpg

Dzisiejszy wpis będzie o kolejnej diecie. Dokładnie jak tytuł wskazuje o Diecie Kopenhadzkej inaczej nazywanej dietą 13-dniową.

Dieta ta jest bardzo restrykcyjna no i jak każda ma wielu zwolenników, ale i taka samą liczbę przeciwników. Jedni twierdzą, że jest ona idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów, a inni, że rozregulowuje organizm i przyczynia się do powstania efektu jojo.

Stosuje się ją 13 dni, nie więcej nie dłużej. Należy się również dokładnie stosować do przepisów w niej opisanych. Są dość bardzo ścisłe więc na pewno jest ciężko, ale jeśli będziemy się do nich stosować i wytrwamy to będzie na pewno widać efekty. Dzienna ilość przyjmowanych kalorii waha się w granicach 500-900.

Jeżeli złamie się reguły w trakcie stosowania diety, np. napijemy się lampki wina czy nawet będziemy żuć gumę, dietę uważa się już za przerwaną i nieważną.

Dieta kopenhadzka jest to dieta, podczas której możemy bardzo szybko schudnąć, w zależności od obecnej naszej wagi (i tu uwaga!) od 7 do nawet 20 kg.

Teoretycznie zaraz po jej zakończeniu przez około dwa lata nasza przemiana materii będzie na tyle uregulowana by nie przytyć. Jeśli to prawda to czemu nie skorzystać.:)

Reguły diety:

– jadamy tylko trzy posiłki;

Śniadanie – do 2 godzin po przebudzeniu,
obiad – między godziną 12 a 14,
kolację – przed 18.

– stosujemy się dokładnie do przepisanych w planie potraw;

Plan żywieniowy jest raczej jednostajny i składa się z chudego mięsa, jaj, warzyw i niewielkiej ilości owoców.
Wykluczamy z diety produkty zbożowe, słodycze i napoje alkoholowe.
Należy pamiętać aby każdego dnia wypijać około 2 litrów wody lub zielonej herbaty. Możemy również pić czarną kawę z jedna kostką cukru (na śniadanie). Wypijanie takiej kawy rano ma za zadanie pobudzić nasz organizm do działania.

– po dobrze przeprowadzonej diecie możemy zacząć jeść normalnie (oczywiście nie przesadzać:));

Według autorów diety, dieta ta reguluje naszą przemianę materii i dlatego przez dłuższy okres czasu nie tyjemy. Należy również później uważać na to co jemy, czyli jeść nie duże ilości węglowodanów i zwracać uwagę na indeks glikemiczny.

Poniżej przedstawiam szczegółowy plan posiłków na 13 dni:

=> DZIEŃ 1 i 8

Śniadanie: 1 kubek kawy, 1 kostka cukru
Obiad: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak 100g, 1 pomidor
Kolacja:1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną 150g

=> DZIEŃ 2 i 9

Śniadanie:1 kubek kawy,1 kostka cukru
Obiad:1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną 150g
Kolacja:1 plaster szynki, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

=> DZIEŃ 3 i 10

Śniadanie:1 kubek kawy,1 kostka cukru, 1 grzanka z razowego pieczywa
Obiad: gotowany szpinak,1 świeży owoc, 1 pomidor
Kolacja:1 plaster szynki, 2 gotowane jajka, sałata z olejem i cytryną 150g

=> DZIEŃ 4 i 11

Śniadanie:1 kubek kawy,1 kostka cukru
Obiad: tarta marchewka 150g, jajko na twardo, twarożek naturalny 100g
Kolacja: sałatka owocowa 100g, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

=> DZIEŃ 5 i 12

Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
Obiad: duża chuda ryba
Kolacja:1 befsztyk, sałata i brokuły 200g

=> DZIEŃ 6 i 13

Śniadanie: 1 kubek czarnej kawy, 1 kostka cukru
Obiad: kurczak gotowany 150g, sałata z olejem i cytryną 150g
Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchewka

=> DZIEŃ 7

Śniadanie: 1 kubek herbaty bez cukru
Obiad: kawałek chudego grillowanego mięsa 150g
Kolacja: NIC

źródło: http://kopenhaska.pl

Oczywiście, jak każda dieta, jest ona przeznaczona dla osób zdrowych, chcących w szybki sposób pozbyć się zbędnych kilogramów.

A wy co myślicie na temat tej diety?
Zapraszam do dyskusji w komentarzach.:)

Zobacz również:

Written By
More from Magdalena
Problemy ze snem? – Jak z nim walczyć? Melatonina.
Temat melatoniny krążył wokół mnie już od pewnego czasu. Mój narzeczony miał...
Read More
Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Archiwa